Tut, tuuuuuut!

Nu är jag hemma igen. Körningen gick över lag bra! I början satt jag och mamma och var arga på varandra som vanligt men efter en stund gick det mycket bättre, jag började koncentrera mig och hon släppte handbromsen. Det är skittråkigt att vara ensam hemma i lägenheten när det e så fint väder ute. Michael är i parken och dricker bärs med sina polare och jag ska vara hemma hos Lollo vid 7 så får försöka tajma med en buss som går vid halv. Hon har bjudit in oss tjejer på middag och förfest hos henne ikväll och jag ringde nyss hem till henne för att kolla om jag skulle ta med nåt, samtalet löd såhär:

(Lollos mamma) Nettan: Ah det är Nettan.
Jag: Hej det är Denise!
Nettan: Hejsan!
Jag: Är Lollo hemma eller?
Nettan: Nää du hon jobbar. Hon är nog hemma vid fem. Eller ja, hon slutar fem så hon är hemma vid halv sex kanske..
Jag: Va? Men.. jobbar hon till fem? Hon ska jag ha middag klockan 7! Hur hinner hon det?
Nettan: Ja det var det hon hade tänkt.. Eh, jag står och tar hand om det nu...
Jag: Haha!
Nettan: Jag vet, hehe. Kommer du ikväll?
Jag: Ja!
Nettan: Bra, då ses vi!
Jag: Ja det gör vi, heej!
Nettan: Hej då!


Såh, Lollis, det är alltså Nettan man ska tacka för käket då? Maaaha.
Jag har tråkigt. Tror att jag åker till lilla fröken Rode lite tidigare, eller så stannar jag hemma och lyssnar på ABBA :)

Kommentarer
Postat av: Louise

haha! tur att man har mamma ibland :)

2009-04-05 @ 19:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0