fredagen den 13de

röv dag är allt jag har att säga. vaknade lite för sent så jag hann inte äta något innan jag var tvungen att stressa som en idiot till jobbet. kommer dit hungrig och trött och dörren är låst och ingen öppnar när jag knackar. där står jag i regnet. efter en kvart kommer disco och öppnar därren och säger "you realize you're not supposed to start for another hour?". jaha tänker jag och inser då att jag kan sätta mig på costa och käka något och ta en kopp kaffe. så jag trallar dit, lite gladare. den glädjen gick över igen när jag brände tungan på skitvarm cappuccino. och paninin var inte god. börjar jobba och får stressa som en röv igen för att få allting klart i tid till öppning. sen gick allt bra, kvällen började stilla och jag var chockad över hur lite folk det var i baren, stod och pepom att jag var rastlös. fick ångra det några timmar senare då stället var fullsmockat av folk. jag jobbade ensam på golvet och det är därför mycket att göra då jag måste hålla ordning på borden och glas och flaskor samtidigt som jag måste fixa så att dom i baren har allt dom behöver hela tiden. is, nya glas, öl, sprit, frukt you name it. stressen klarar jag av, det jag inte fixar är fulla jävla apor till killar som inte kan hålla händerna i styr. jag kan fan inte ta att någon nyper mig i häcken, jag blir helt jävla vansinnig. kan ju dock inte göra så mycket åt saken när man har 20 drinkglas staplade i ena handen och 5 ölflaskor i andra, man får liksom ta till verbalt försvar, "you do that again and i will fucking throw you out of here myself" biter inte på fulla killar. tyvärr. i slutet av kvällen var jag så arg att jag skakade big time. sjukt frustrerad tjej tänker "åh bara en halvtimme till sen är det slut", 5 sekunder senare spyr en apkillarna över halva golvet. städningen gick bra, jag var sur och arg och pratade inte med någon. james undrade vad det var med mig och när jag berättade om mitt shift blev han också arg och sur, sa "next time someone grabs your ass, you tell me and i'll throw him out straight away babe". tack. tjänade 30 pund i dricks iaf, det kändes bra när jag gick ifrån baren. gick till busshållsplatsen, inser att jag missat bussen och att nästa går om en halvtimme, detta menas att jag inte är hemma förren efter ca 2 timmar. tar en jävla taxi för min dricks. nu är jag hemma, trött, grinig, hungrig men för trött för att äta, kall för vi har inte satt igång värmen i lägenheten och sjukt frustrerad.

imorgon börjar jag klockan 8, ska bli skönt att bara jobba ca 9 timmar istället för 13 eller 14. imorgon SKA jag fixa bank och jobbskor. ledig söndag och så ska jag plugga som ett as, ska ha mitt första drinkprov på måndag. ca 50 drinkar och fick recepten igår.

haha, såg precis en jimmy choo påse här i köket, den tillhör säkerligen lollo som jobbar på h&m. de hade sin releasefest ikväll för jimmy choo's kollektion. det var tydligen mingel med champagne, dj, kändisar och massa press och fotografer. jävla ironiskt. vill också jobba så. hoppas att din kväll sög lite iaf louie, för om du hade det så perfekt som jag faktiskt tror du hade det kommer jag börja gråta imorgon när du berättar om din kväll. krokodiltårar.


sjukt wine-inlägg, men det känns lite bättre nu när jag fått skriva av mig skiten. det är väl fan det en blogg är till för egentligen. hoppas er fredag sög lika mycket som min. hejdå

Kommentarer
Postat av: havet 2.0

du är dutty dutty stolt över dig etc. bra att du blir arg fan! sånt är inte ok. och bra han james och sånt. dont let them get to you! saknar dig röven av mig och så är du aldrig på msn för du jobbar! jobby! love you baby plenty mucho

2009-11-16 @ 15:43:36
URL: http://amsway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0