crawling on your knees towards it

vet inte vart den här dagen tog vägen. gick upp på tok för jävla sent i morse, fick stressa för att inte komma för sent. blev svettig och sur. sex timmar i skolan bara flög förbi och innan jag visste ordet av det var jag på väg hem, svettig och stressad och sur igen. jag hatar att ta mig hem från baren, det är inte särskilt långt, 4 tubestationer. men det är folk överallt, jag är trött och behöver energi, släpar på böcker och hostar på folk i tunnelbanan.
jag undrar vad som egentligen är felet med min förkylning. har varit sjuk sen jag kom hit, i flera jävla veckor nu. jag har inte kunnat känna smak och lukt på jag vet inte hur länge och jag hostar upp mina lungor snart. jag kanske behöver sova, kanske behöver medicin. en wiskey? ligger just nu och hostar på stackars lollo. hon vaknar flera ggr per natt och frågar hur jag mår, vad det är som händer. men det vet hon inte om för hon gör det i sömnen. fint.

imorgon skriver jag slutprov. orkar inte vara nervös, får lita på att det går bra. ser fram emot när det är slut på torsdag. vi ska träffas på en cocktailbar i soho, dricka några drinkar och sen käka middag. vi ska få våra diplom av vår lärare, antagligen bli fulla och fira att vi fixat några veckors intensiv cocktailutbildning. det har varit super kul men jag vill börja jobba nu, slippa plugga, tjäna pengar. börja med teatern igen!

ska också bli skönt att kunna göra saker på dagarna, inte komma hem på kvällen och åka på förmiddagen. inte bara ha lördagar och söndagar att göra saker på, då är man trött, dagen efter, seg och vill sova. denna helgen ska jag ta mig ner till camden lock, jag vill köpa smycken, kolla på folk. hålla handen. tycka om.


remember me through flash photography
and screams
remember me, special dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0