erase and rewind

så ännu en meningslös dag känns det som. har varit uppe sen halv 9 imorse. känns ganska skönt men jag har inte gjort någonting av större värde iaf. fick städat i badrummet och hämtade lillebror på dagis and that's about it. blev ingen dekoration av studentsläp för min del, den här förkylningen vägrar ge med sig och jag vill bli frisk till på fredag och då är det inte så smart att vara ute i regn och kämpa runt med kvistar. mamma hade rätt.

nu sitter jag och tittar på regnet och lyssnar på sultans of swing fast den ger mig ångest och krampkänslor i magen.
jag gillar ju solot
du gillar ju solot.

jag skiter i det där nu egentligen.

fick sms av ola innan, han satt på bussen på väg hit från oslo.
med ett skadat ögonbryn och 12000 kronor fattigare.
känns bra att ha honom i stan, jag känner mig safe då liksom.


jag har stora förväntningar på den här sommaren föresten. det känns som det är min sista sommar på något sätt, iaf som barn. i övermorgon tar jag studenten, den 5 september flyttar jag till london och sen är jag vuxen. eller? när kommer jag hem igen? kommer jag hem igen? blir det new york efter ett år eller två? blir det new york över huvud taget?
det kanske blir asien i alla fall, som var planen för ett tag sen. jag kanske bosätter mig i thailand, i phuket, på 75 stangbar, med reggaegänget. kanske röka bort sitt liv, dricka bort sitt liv, festa bort sitt liv, dansa dansa dansa.

men det är inte min plan, min plan är london, teater, lights camera action. klackarna i taket. hålla huvudet högt och lyckas med allt allt allt.
bort
bort
bort
hemma bra, borta bäst


(ja jag är förvirrad för tillfället. studenten stökar till det i mitt huvud. helt plötsligt måste jag ha en plan och en framtid och en vision av hur mitt liv kommer att arta sig)


you know that i can use somebody
someone like you and all you
know and how you speak





Kommentarer
Postat av: Lou

Du behöver inte ha en plan än, bara hålla huvudet ovanför ytan en stund tills det bär av och gör det bästa av situationerna. Du kan, det är jag övertygad om. Allt du vill är på riktigt.

2009-06-10 @ 21:41:03
Postat av: j to da enni

i love you

2009-06-11 @ 14:25:03
URL: http://amsway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0